Sunday, June 21, 2009

::: MENJANA PENDAPATAN PASIF:::


Konsep perniagaan yang dibawa oleh Asia Ceramic Markerting adalah konsep perniagaan secara trading dan franchise. Konsep perniagaan ini berbeza dengan sistem MLM yang mementingkan penjualan produk, atau Investment program yang memberikan kadar keuntungan tetap dalam masa tertentu.Sila fahami terlebih dahulu bagaimana sistem ini berfungsi dan memberikan keuntungan kepada distributornya.


SELL BACK OPTION


Setelah menjadi Distributor CBC dengan keahlian Yuran Keahlian RM155 seumur hidup,



anda berhak membuat pembelian barangan ceramic secara Sell Back Option dengan membeli mana-mana Produk Ceramic seperti ditunjukkan di bawah ini:


Tea Set Dinner Set Warmer Set

CBC memberikan anda 2 pilihan sama ada ingin mengambil produk sebagai koleksi / dijual kepada pelanggan ataupun jika anda tidak ingin membuat jualan produk atau mengambil produk tersebut, anda boleh menjualkan kembali produk yang dibeli tadi kepada CBC dengan harga yang lebih tinggi (Sell Back Option) tetapi anda hendaklah bersetuju dengan syarat-syarat 'Sell Back Policy' yang telah ditetapkan oleh CBC:



  • CBC membeli semula produk ceramic tadi daripada anda pada harga yang telah CBC tetapkan

  • CBC membuat pembayaran semula kepada anda secara Installment Payment melalui pemberian beberapa keping cek.

Inilah kelebihan sistem franchise! Syarikat yang membuat kerja untuk anda, dari segi pemasaran, promosi, penjualan barang, pengeluaran dsb. Anda sebagai distributor hanya membuat “sales”@(penajaan) apabila ada customer yg berminat untuk “membeli produk”@(menjadi distributor) daripada anda.


KFC boleh berjaya dengan sistem franchise yang digunakan oleh mereka! Jadi ini adalah peluang untuk anda. Sila lihat pakej-pakej Franchise system dan konsep perniagaan yang ditawarkan oleh Ceramic Business Club



Jika anda bersetuju menyertai Sell Back Option, anda dikehendaki mengisi borang akad jual beli bagi mengesahkan penyertaan anda. Dengan menandatangani borang jual beli tersebut, maka anda telah bersetuju untuk mematuhi Terma & Syarat yang telah ditetapkan oleh Asia Ceramic Marketing. Syarikat telah menetapkan harga jualan bagi produk-produk tersebut.


Asia Ceramic Marketing akan membuat pembayaran kepada anda dalam bentuk cek, sebaik sahaja pendaftaran berjaya. Cek tersebut akan diberikan secara terus kepada anda sama ada melalui kaedah pos atau secara by hand (ambil sendiri) atau terus dimasukkan ke akaun E-Wallet. Kaedah pembayaran adalah secara bertangguh/installment atau dalam Islam dipanggil istilah Akad Bai’ Tawarruq. Kaedah pembayaran ini adalah HALAL dan tidak menjadi kesalahan dalam proses urusniaga ini dan diterima oleh kebanyakan ulama.


Cek akan dikeluarkan sebaik sahaja anda mendaftar dan cek tersebut akan dihantar ke alamat anda dalam tempoh 10 hari bekerja dan hanya boleh ditunaikan oleh anda sebaik sahaja mencapai tarikh matang@tarikh pada cek tersebut.



1. Beli produk.
2. Diberi pilihan sama ada
ambil/guna sendiri atau jual balik kepada syarikat.
3. Jika jual balik kepada syarikat,
syarikat akan bayar lebih mahal secara tertangguh/installment.
4. Confirm dapat untung
!